12 iun. 2011

Din vacanta. O altfel de zi


Planul in vacanta asta era cam asa: dimineata vreo ora-doua la plaja, cei mari la valuri si la nisip, iar Nea Capsuna la juma de ora de nani.


Apoi la hotel, facem papa si mancam, timp in care Capsunica isi face somnul de pranz, vreo 2 ore. Ca doar cel mai bine e in patul lui, unde se poate misca in voie si dormi pe burta. Altundeva - scoica, prospoul de plaja, brate/sling - bate ceasul la jumatate de ora. Iar daca adoarme cand e prea obosit, somnul scade si spre 10 minute, total insuficient pentru o mana de om de acum spre 8-9 kile. Si nu lipseste nici baia din cada a lui Nea Caisa, ca sa compenseze lipsa cazii de acasa de la Bruxelles. Baie de vreo ora, asa, tocmai bine ca sa i se aseze mancarea.


Iar pe dupa-amiaza, pe la 4, la piscina hotelului, unde intr-un final baietii au avut curaj sa intre fiecare cu colacul lui. Nea Capsuna mai degraba, lui ii place apa inca din primele zile. Eram inca in maternitate, era sculat din somn si nemancat, venise asistenta sa-i faca baie in chiuveta/cada din salon. Se pusese pe un urlet din care nu am reusit sa-l scot. Am dat inainte pe spalatul cu carpa, pe masa de infasat, printre suspine, sub supravegherea asistentei. Si cum a ajuns in apa calduta, imediat a disparut orice protest, s-a linistit cum nici in bratele mele nu reusise.
Asa ca atunci cand l-a vazut pe Capsunica in colac in piscina, normal ca Nea Caisa n-a rezistat invidiei si a intrat si el. El, care contrar tuturor incercarilor lui Tati, nu i-a placut nici in mare, nici in piscina. Dar se pare ca fratiorul a fost stimulentul necesar. Ce face un pic de gelozie constructiva...

Dar azi am schimbat un pic programul. Dupa o noapte lunga, in care Nea Capsuna s-a sculat mai ceva ca la o luna, am reusit sa ne urnim spre plaja pe la 10 jumate. A invatat sa se intoarca de pe burta pe spate, iar el doarme in pat numai pe burta. Si cum ajunge pe spate, se trezeste si da semnalul. Trezirea definitiva a fost pe la 8, iar pentru Caisescu pe la 9. Ca in fiecare dimineata am stat toti 4 la rasfat in patul mare, ca sa mai prelungim noi astia mari starea de somnolenta... O mare calda si linistita ne-a intampinat azi, fara nici o adiere de vant, si cu 24 de grade in aer. Unde mai adaugi si un Nea Caisa care a avut curajul sa intre in val pana la genunchi, sa caute pietre. Asta pana cand un val a venit si i-a dat un pupic mare-mare, pana peste cap, si s-a retras la o distanta considerabila de luciul apei. A fost placut, drept care am hotarat sa mai ramanem un pic fata de programul normal, ajungand sa parasim nisipul spre ora 1 (stiu, stiu, tarziu tare). Si ne-am oprit doi pasi mai incolo, a restaurantul nostru preferat, la ospatarita cubaneza cu prieten roman, care imi da ocazia sa imi exersez spaniola, si cand nu o nimeresc, sa dau pe romana. Capsunica stiam deja ca n-o sa doarma, aveam doar slingul si caruciorul la noi si nu eram in miscare. Pana la urma a capitulat pe la 3, la desert, in timp ce isi lua si el pranzul. Evident, cum am ajuns la masina si a ajuns in scoica, 10 minute mai apoi, a facut niste ochi mari, de ziceai ca lui nu i-a fost niciodata somn. Cum deja am ajuns ca cunoastem tabieturie ploadei, cum am ajuns la hotel l-am parcat in patul lui si dus a fost. Inca doarme in timp ce scriu randurile astea, ajungand deja la 2 ore. Caisescu, cum a ajuns in casa, a zis ca vrea sa faca baie in cada, si a stat acolo vreo ora. Drept care pe Tati l-am trimis la piscina, la inot si la timp liber cu noua jucarie, o tabla de sah electronica. Dupa baie, l-am trimis si pe Nea Caisa cu colacul la subrat spre piscina, sa se balaceasca.

Aveam in plan sa merg si eu cu Capsunica dupa ce se scoala, sa tinem companie baietilor mari la balaceala, dar cred ca deja e prea tarziu (ora 6), in curand vine umbra peste piscina si la 7 e ora de nani a baietilor. Asta daca se mai scoala Capsunica...

Edited: Nea Caisa s-a culcat pe la 8, dupa ce a infulecat ce-am avut prin frigider timp de o ora. Nea Matei s-a trezit tot pe la 8, a supt si a adormit la loc.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu