14 mar. 2012

In cautarea legumelor de sezon: napul

Salata de napi

Am hotarat, tam-nesam, intr-o sambata noapte, sa dau o sansa legumelor ciudate, carora le place frigul. Iata-ma, deci, cateva ore mai incolo, la piata de duminica dimineata. Si-au gasit drum in sacosica cativa napi galbeni si vreo 2-3 purpurii, o conopida, o mana de sfecla si ceva topinambur. Ok, conopida nu-i atat de revolutionara, dar am vrut sa incerc o sa pun la murat.

O parte din napi i-am pus la murat, cu sfecla. O parte sunt in salata de mai sus, iar ceilalti isi asteapta cuminte randul la o salata de nap cu mar si lamaie. Mi-a placut gustul, aduce a hrean, dar parca nu asa datator de lacrimi in varianta bruta. Oare o fi un inlocuitor bun in alte retete, aici intr-un colt de lume in care hreanul proaspat e de negasit? (Suna ca si cum am sta la capatul pamantului, dar n-am gasit pana acum, pe aici, decat sos de hrean cu smantana. Si cu multi conservanti.)

Pentru salata de napi:

  •  2-3 napii, dati pe razatoare
  • o jumatate de ceapa rosie taiata marunt
  • sucul de la o jumatate de lamaie
  • sare
Se amesteca si se savureaza!

Pe lista de asteptare sunt topi si 2 sfecle mici in cautare de idei :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu