8 mar. 2009

Clientul nostru, stapanul nostru



Azi am fost la piscina, in comuna alaturata (10, maxim 15 min de mers pe jos - www.calypso2000.be).

Intrarea a fost 7.5 E pentru toti 3 (3.19 E pentru fiecare din noi si 1.19 E pt Cata). Comparativ cu Romania extrem de ieftin. Dupa cum se vede si din poze, langa piscina mare, au 2 bazine pentru copii, de care Cata a fost foarte incantat. Nu de la inceput. I-a trebuit o perioada sa se acomodeze (foarte mare agitatie). Dupa ce si-a facut curaj si i-a dat drumu Lixei, s-a dus chiar si s-a dat pe topoganul din mijlocul bazinului cel mai mic. Apa foarte calda (la copii peste 30 de grade) si curata. Am hotarat ca ne vom face si abonament (189 E / an).

Dupa ce am iesit de la piscina, ne-am gandit ca sa nu plecam chiar imediat afara, sa mai stam un pic inauntru si ne-am dus la Cafeteria (barul din incinta complexului). M-am dus la bar si am comandat o bere si o ciocolata calda, intr-o franceza extrem de proasta (sunt inca la stadiul de oui, non si je m'appelle - pe care sper ca le-am scris corect - dar imi dau silinta).

Mi-a zis tanti de la bar ceva de 5 minute. Am inteles ca e vorba de ciocolata si am spus ok. Mi-a dat imediat berea si ciocolata si mi-a spus ca fac 6.2 E. Mi-a picat fata, dar daca le comandasem fara sa ma uit la preturi, am zis ok. Aia e. Le-am luat, am gandit ca e prima si ultima oara cand ne ducem la barul ala si m-am intors la masa. I-am povestit si Lixei cat costa si am spus ca aia e.

Dupa 5 minute, a venit tanti si ne-a adus o portie de cartofi prajiti. Atunci mi-am dat seama de ce costase atat si ce tot zicea ea cu 5 minute. I-am spus amuzati (nu m-am suparat, nu m-am enervat), ca ne-a vazut ca ne uitam ciudat, ca noi nu comandasem decat ciocolata si berea. S-a dus la bar si s-a intors cu 2.5 E (cat faceau cartofii). I-am spus ca nu e nevoie, ca e vina mea ca vorbesc foarte prost franceza, dar nu a vrut sa ia banii inapoi si mi-a spus ca e vina ei ca nu m-a inteles si si-a cerut scuze de doua ori.

Desi imi asum 90% din vina (franceza mea e foarte proasta si ea probabil ca mi-o fi spus in franceza ca trebuie ceva gatit, dar nu am inteles) totusi trebuie sa recunosc ca m-am simtit bine, vazand ca sunt totusi si locuri in care clientul nostru este stapanul nostru. Sigur, nu a fost o suma uriasa, dar totusi... A fost foarte frumos din partea ei.

Concluzia este ca trebuie sa mai lucrez la franceza, altfel, dupa cum imi spunea cineva, maine poimaine ma duc sa-mi cumpar un sendvis si plec acasa cu o masina...

Un comentariu:

  1. Iti urmaresc cu ff mare interes aventurile prin Belgia pt. ca imi place cum povestesti!
    Eiii, ar fi bine sa fie asa ... o masina pe un sendvis, dar la pretul de un sendvis, desigur.

    RăspundețiȘtergere