12 mar. 2012

Ciorba de somon

De cand am inceput sa gatesc, aleg de multe ori mancaruri cu peste pentru lista saptamanala. Cum duminica trecuta era programat somon in stil asiatic, am zis sa-mi incerc curajul sa ma aventurez la un somon intreg, inghetat. Marea atractie a fost pretul, la mai bine de jumatate fata de cel deja filetat. Am incercat sa-l portionez asa inghetat, dar bucataria mea nu-i dotata cu un cutit atat de puternic incat sa-l dovedeasca. Fiind prea mare pentru frigider, l-am trimis pe balcon sa se dezghete pana a doua zi. 

Cum zice Tati, gospodina moderna, a cautat pe youtube indicatii pentru filetat (parea destul de usor), si vreo 4 zile am mancat numai somon. Somon la cuptor, somon la tigaie, somon cu fasole verde, salata de somon, facuta din ce-a mai ramas de la celelalte mancaruri.

Si-a spus cuvantul lipsa de experienta la asemenea operatiuni de taiat file, pe oase ramasese o cantitate deloc neglijabila de carnita. Impreuna cu niste legume ratacite prin frigider, ramase de la alte retete, am pus 5 minute in apa clocotita, cu un pic de sare. Si gata, a rezultat o supa din legume neflescaite si peste tocmai bun de degustat. Un pic cam dulce pentru gustul meu, dar cu un pic (mai mult) de bors, a iesit delicios!

Somon la cuptor, cu quinoa

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu