24 ian. 2012

Hai la joaca!


Catalin a inceput de curand cu gelozia "activa". Probabil sa dea afara sentimentele pe care le-a adunat in ultimul an. Vrea orice jucarie pe care o are Matei in mana, si nu cedeaza nici una. Sa fac pe arbitrul intre ei a mers la inceput, dar ma consuma foarte tare. Pe mine, pentru ca imi stoarce si ultima picatura de rabdare. Si pe ei, pentru multele si desele reguli introduse de arbitru, pentru o joaca care ar trebui sa fie placuta.

Am dat din intamplare peste o carte al carei titlu promitea ceva diferit. Nu ca nu as fi citit sau abordat aspecte din Simple Parenting, Attachement Parenting, Screemfree Parenting, dar uneori mi se par radicale pentru mine. Imi place sa iau cate un pic din fiecare, ce mi se pare ca se potriveste pentru noi. Dar citind Playful Parenting, m-am trezit ca imi subliniez idei dupa idei, pentru situatii cat se poate de practice. Iar autorul face trimiteri la o multitudine de carti, pe care mi le-am adaugat repede pe lista de citit. Asta imediat dupa ce (incep si) termin Siblings without Rivaly.

Ca o fetita sensibila, m-am scandalizat cand a inceput Cata sa se joace cu pistoalele, inca de acum cateva luni. In mod singur a vazut la scoala, dar nu am stiut cum sa reactionez. Initial l-am ignorat. Apoi am vorbit cu Tati, care mi-a prezentat-o ca pe o activitate cu care s-a indeletnicit si el cand era mic, fara urmari pe termen lung, cel putin din cate stiu eu :)) Dar copilul din mine, cu jocuri de papusi si casute si magazinase, nu este nici pe departe cunoscator de razboaie, sabii si alte activitati aparent violente. Asa ca i-am zis, calm, ca mi-e nu-mi place sa ma joc cu pistoalele. Catalin punea o fata dezamagita, dar ma ierta si continuam cu altceva. Repertoriul meu de idei (tot timpul se pare ca am o lista in cap cu posibilitati de actionare intr-o anumita situatie, aka Planul A, Planul B...) era epuizat: ignoratul n-a avut rezultatul scontat. Luarea la cunostinta, fara actiune, nici atat. Iar jocul cu pistolul chiar nu voiam sa-l pun in practica, oricat zicea Tati ca-i ok. Planul D, luat cuvant cu cuvant din carte (bine, tradus in romana):
- Poc! Poc! Uite, am un pistol!
- Ahaaa!! Este pistolul dragostei! Daca ma impusti inseamna ca trebuie sa te iubesc! (cu voce jucausa)
- chicote de ras in timp ce e luat in brate si strans tare tare
- Aaaaa! M-ai impuscat! Am cazut!!! (evident, peste el, ceea ce antreneaza si mai multe chicote de ras)
(Love Gun, capitolul 3)



Acum citesc capitolul despre frati. Ce am eu pe lista cand se cearta pe o jucarie? Sa ii las sa se descurce singuri, sau sa fac pe arbitrul. In mod sigur nu m-as fi gandit sa "fur" jucaria din mana posesorului, si sa fug de ei, strigand "E jucaria meeeaaaa! Nu ma prindeti!!!", ca sa se alieze impotriva mea, intr-un mod pozitiv si jucaus. Chiar scriind randurile astea, zambesc la gandul de cum ar reactiona :) Si sper sa reusesc sa imi pun fata jucausa si cand rezervele de rabdare se imputineaza sau cand sunt(em) pe fuga. Abia astept diseara la culcare sa mai citesc din capitol!



Versiunea originala: "Un baietel de 6 ani, de fiecare data cand intra la after-school, isi loveste profesorul preferat si apoi se ascunde sub masa."
Traducerea: "Vreau sa ma apropii de tine, dar apropierea este infricosatoare pentru mine. Sunt nervos si tu probabil urasti copiii nervosi, deci o sa te urasc eu primul."
Raspunsul bine gandit: "Stii, ma intreb oare, daca ma lovesti si apoi te ascunzi sub masa, tu ai cam vrea sa te apropii de mine dar nu prea stii. Ce zici daca dam noroc sau batem palma de fiecare data cand intri in camera?"

Versiunea originala: "Tema asta este stupida"
Traducerea: "Sunt frustrat pentru ca nu stapanesc fractiile atat de bine. Ma poti ajuta?"
Raspunsul bine gandit: "Mi-ar place sa te ajut cu fractiile."

Versiunea originala: "Te urasc"
Traducerea: "Nu mi-a dat inca seama cum sa fiu furios pe cineva pe care il iubesc. E derutant"
Raspunsul bine gandit: "Te iubesc, si eu sunt derutata cand ma enervez pe cineva pe care-l iubesc"


PS. Pentru neposesorii de Kindle si nu numai, cartea am luat-o (gratis) de pe www.library.nu. Unde se gasesc si multe, multe alte carti super interesante, imediat ce iti daci un user si o parola (de asemenea gratuit) Ca urmare a SOPA, s-a retras posibilitatea de inregistrare pe library.nu. Se pot gasi pe pagina lor de facebook o lista cu alte site-uri cu carti. De exemplu, pe ebook30.com am gasit cartea. Sau dati un mail, si o trimit cu placere :)


Sa mai pun idei asemanatoare din carte?

16 comentarii:

  1. Aaaa, deci nu o ai pe hartie... O vreau si eu, mi-o poti trimite, te rog, caci imi place cum gandesti. :)

    PS. Setarea asta, mai cumintica, in care se vad toate postarile, imi place mult mai mult. ;)

    RăspundețiȘtergere
  2. Ti-am trimis pe mail, sper sa-ti placa lectura :)

    RăspundețiȘtergere
  3. lixaaaaaaaa, si eu o vreau...musai trebuie sa gasesc solutii pt luptele dintre cocoseii mei...:))

    RăspundețiȘtergere
  4. Lixa, te rog sa-mi trimiti si mie :*

    Adina

    RăspundețiȘtergere
  5. da, da, pune idei, ca eu stau prost cu limbile straine :):)

    paula

    RăspundețiȘtergere
  6. Adra, Andreea, Adina, am trimis pe mail. Mi-ar place sa stiu ce impresie v-a facut cartea :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Paula, voi mai pune atunci din ideile care mi-au placut

    RăspundețiȘtergere
  8. Tare mi-ar placea si mie sa o citesc, multumesc anticipat! O seara frumoasa.

    RăspundețiȘtergere
  9. Ana, trimite-mi te rog mailul tau la lixapopescu at gmail dot com

    RăspundețiȘtergere
  10. Imi poti trimite si mie cartea te rog? mbarbaiani@yahoo.com.

    Multumesc frumos,
    Monica Cojocariu

    RăspundețiȘtergere
  11. Imi poti trimite si mie cartea te rog? mbarbaiani@yahoo.com.

    Multumesc frumos,
    Monica Cojocariu

    RăspundețiȘtergere
  12. @Monica, ti-am trimis cartea :) lectura placuta!

    RăspundețiȘtergere
  13. Buna Alexandra,

    O astfel de lectura este intotdeauna binevenita.
    De exemplu noi avem probleme la gradinita cu socializarea & comunicarea.
    E posibil si din cauza ca i se vorbeste in engleza si nu intelege mai nimic.
    Please, trimite-mi si mie cartea pe adresa adinapro@yahoo.com.

    Mi-au placut si ideile tale de jocuri Montessori.
    Daca te intereseaza cartea "Descoperirea copilului" scrisa de Maria Montessori, ti-o pot trimite in format electronic.

    Multam,

    Adina

    RăspundețiȘtergere
  14. Buna,

    Daca e mai valabila oferta, imi poti trimite si mie cartea te rog?
    romantza81@yahoo.com.

    Multumesc frumos,
    Virginia Iordache

    RăspundețiȘtergere
  15. buna.
    mi-ai putea trimite si mie cartea? am vauzt ca pe respectivele linkuri nu mai exista free ...
    luciacrin@gmail.com

    multumesc

    RăspundețiȘtergere