19 dec. 2010

Trafic in Bruxel

Am fost azi cu Cata sa ne jucam in zapada. Nu mai iesisem cu el de cand mi-am rupt piciorul. M-am gandit sa-l duc in parc la Woluve (mai mare parcul si mai multi copii). Avem si langa noi doua parcuri, dar mai micute... Woluve parc fiind mai departe, am mers cu masina.

Pana sa plecam de acolo, a inceput sa ninga. O ninsoare de mijlocul iernii, superba, cu fulgi mari care se luptau cat puteau cand ajungeau jos, pe pamant, sa ramana acolo. Dupa o ora de ninsoare, s-a depus zapada si pe strada, nu numai in parc.

Drumul de intoarcere a fost o adevarata placere. Exact cum ar trebui sa se circule in astfel de conditii (pe ninsoare puternica cu zapada pe strada). Se mergea extraordinar de ordonat, in coloana, cu viteza intai cu 10-20 km la ora. Am parcurs un bulevard de circa 2km, poate 2km si jumatate cu viteza intai. Desi bulevardul avea doua benzi, pentru ca cea din stanga era ocupata cu zapada (desi zapada era proaspat depusa), toata lumea a mers linistit cu 20km la ora pe banda cu mai putina zapada.

Pentru mine e o adevarata placere. M-am simtit extrem de sigur. Stiu ca, chiar daca cel din spatele meu are cauciucuri de vara si nu-l tin franele, oricum nu ma spulbera. O sa se opreasca usor in spatele meu (nu a fost cazul) si atat. La 20 km la ora, nu cred ca se poate intampla ceva. Nu e ca si cum intra cu 90 km la ora in mine pentru ca dupa ce ca nu si-a pus cauciucuri de iarna, se mai si grabeste.

Tot drumul pe bulevardul cu pricina, am numarat cate masini au depasit pe banda cu zapada (da, au si ei exceptii). Au fost 6 in total, in 15 minute, pana am facut dreapta pe o strada cu o singura banda. Doar 6. Si nu, nu va ganditi ca au depasit cu 90 la ora. Nu. Cu vreo 30, 40 km/ora. Oricum, adevarul e ca si eu as fi mers cu vreo 30 de km la ora ca sa pot sa schimb in viteza a doua. Dar asa, am preferat sa stau in coloana.

Din cei 6 care au trecut pe langa noi, unul avea numar de Germania si 5 numar de Belgia. Inclin sa cred ca cel cu numar de Germania era exceptia lor, pe cand cei cu numar de Belgia, nu poti fi sigur de nationalitatea lor (nu spun ca erau romani neaparat, din contra). Dar nu se poate trage concluzia ca cei 5 erau belgieni.

Concluzia? In primul rand s-a mers continuu. Am facut cei drept 2,5 km in 15 minute, dar, in primul rand, i-am facut intr-o siguranta deplina si doi, s-a mers, nu s-a stat. Oare de ce? Parerea mea este ca secretul il reprezinta lipsa celor care depasesc fraierii care merg cu 20 la ora si dupa vor si ei in fata la stop, ca deh... dupa ce ca nu au cauciucuri de iarna, se mai si grabesc...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu