3 sept. 2009

Bio



De cand a intrat Cata in viata noastra, am invatat sa ma uit pe etichetele produselor. Si m-am ingrozit cand am vazut cati stabilizatori, coloranti si E-uri pot contine produsele pe care le luam noi de obicei. Totul a culminat saptamana trecuta la un supermarket in Spania. Eram la raionul de paine proaspata, ma indreptam tinta catre genul de paine pe care il luam noi de obicei. Iau punga in mana si imi cad ochii asupra listei de ingrediente. La o citire rapida a celor vreo 20 de ingrediente: 6 E-uri, cativa stabilizatori si alti cativa conservanti. Mda, deci sa caut alta... Surpriza, si celelalte zeci de feluri de paine din jur au cam aceeasi lista de ingrediente. Si abia acum imi pica fisa, desi nu remarcasem pana acum: in Belgia, la magazin, produsele de panificatie nu au lista de ingrediente. Suprinzator. Revenind la magazinul din Spania, am gasit intr-un colt, stinghera, paine bio: doar 5 ingrediente, toate ok.

Partea buna e ca lantul Carrefour in Belgia isi extinde gama bio. Produsul nostru bio preferat e sucul bio de portocale: 3kg de portocale bio stoarse (vezi poza).

Stii ce gust are uleiul de floarea soarelui bio? A seminte de floarea soarelui. Oare cat de prelucrat de uleiul pe care il cumparam in mod normal ca sa isi schimbe cu totul gustul?

3 comentarii:

  1. Si pe mine ma ingrozeste chestia asta cu lista de E-uri. Si tot incerc sa-mi cumpar masina de paine si nu mai ajung....

    RăspundețiȘtergere
  2. Pentru masina de paine, eu zic sa bati niste apropouri pe la prienteni / rude, ca tot face Eva 2 ani in curand :) E o investitie tare buna

    RăspundețiȘtergere
  3. Lixa, si eu tot cumpar cat mai mult bio. Si daca nu e bio, ma uit sa aiba ingrediente nepericuloase. Mai facem si ecepti,, dar na... nma gandesc ca daca 85 la suta ne hranim ok, mai putem trece cu vederea peste rest.
    Aici sunt destul de multe produse bio, intre timp - chiar si la asa numitii discounter!

    RăspundețiȘtergere